2009. december 22.

kiskarácsony...

... nagykarácsony :) kisült e már a .. palacsintám? :D és igen, kisültek--- sütő híján ugyanis palacsinta volt a Kaikan-karácsonyon a magyar hozzájárulás az ünnepi menühöz. Szombaton ugyan nagytakarítással kezdtem (amit még nem fejeztem be, indokok később), és Mina is csak fél 3 körül ért ide, ráadásul még vásárolni is kellett menni így tisztán látszott hogy 5re a tervezett kezdési időpontra sehogyse leszünk kész, ráadásul egyinkünk se palacsinta-fenomén :D végül Ami-chan mentett meg minket, aki végül magára vállalta a sütés részét a munkának, illetve a kikeverésben is segített ... A töltelékkészítés és töltés az én feladatom volt. És milyen tölteléket csináltunk? Kérem szépen, (dobpergés) TÚRÓSAT!!!!! Bizony, Japánban lehet kapni túrót! Persze a Tokiwában, aranyáron, de akkor is. No és persze Anyum készítette fantasztikus baracklekvárral töltött palik is voltak :D hatalmas sikert arattunk, de hát ez csak természetes :D egyetlen mellékhatása a sütögetésnek, hogy kis szobámat áthatotta az olajszag nem gyengén... de megérte!
A parti maga is szuper volt, ettünk rántott csirkét (Jari és Eva vették), hozzá Matt csinált "tölteléket" amit ugye értelemszerűen mellé ettünk :) meg persze csomó japános snack is volt, edamame, csoki, chips, mocsi, meg amit el lehet képzelni. És az extra: a karácsonyi torta :D csokitorta eperrel és áfonyával díszítve. Hát valahogy lenyomtam a torkomon :D ugyanis annyira teleettem magam, karácsonyi módra, hogy a desszert az télleg csak "fojtás" volt XD Vacsi után meg kibontottuk az ajándékokat :) szerencsére mindenki örült annak, amit kapott a titkos télapótól :) Én speciel egy ezüstszínű nyakláncot kaptam kis lila kővel/medállal (hmmm vajon honnan tudta hogy a lila a kedvenc színem ? :D), illetve egy alma-barackos meg egy CSOKITORTÁS fürdő-port -- Evatól :D!!!! utóbbit ki is próbáltam tegnap este, hát nem semmi milyen illat lengte be a fürdőszobát!!! kár hogy ugye hozzászokik az illathoz az ember orra és akkor már nem érzi ... :( viszont nem használtam el az egész tasakkal, úgyhogy lesz még egy csoki-fürdőm a közeljövőben :D
Én speciel hosszas hezitálás majd keresgélés után rátaláltam Jari ideális ajándékára: pihepuha, meleg kék sál + kis lila Converse cipő alakú kulcstartó/öngyújtó! :D plusz két nagy zacskó csokibonbont is beleborítottam a tasakba, csak úgy miheztartás végett :D na de a legnagyobb sikere talán az öngyújtónak volt, mivel Jari először azt hitte csupán kulcstartó :D látni kellett volna azt az arckifejezést/gesztikulálást amikor kiderült a turpisság :)
No amugy mindenkinek ki kellett találnia hogy ki ajándékozta meg, hát nekem második találatra megvolt :) De Jarinak asszem túl könnyű dolga volt: lila cipő, lila csomagolópapír a sálon, még a nevét is lila papírra írtam lila tollal, még az üdvözlőlap is lila volt mellé, bár azt csak a találgatás után lehetett kinyitni.
Ajándékozás után pedig tovább folyt az evés-ivás illetve a TÁNC :D többek közt Ashley megpróbálta megtanítani a Gee c. koreai sláger koreóját, legalábbis a refrénét... hát jah, próbálkoztunk :D
Az este végén aztán előkerült az előző este már kipróbált kocka-játék: seven-eleven-double... hát most nem állok neki elmagyarázni a szabályokat, de elég egyszerűek, és annyit még elárulhatok, hogy alkohol is van a dologban :D nem kell aggódni, körülbelül 3 dl sör jutott mindenkire a végén :) de vidámság volt na.
Akárcsak péntek este: kezdődött az este 6 órás Ghost in the Shell-vetítéssel: a pop-kultúra óra "keretében", de itt a Kaikan lobbijában!!! Sőt, Nagaike-sensei rendelt nekünk pizzát, mi meg hoztunk le üdcsiket meg rágcsákat, úgyhogy igazi mozi-parti volt :) Jó volt újranézni a filmet is, mert már teljesen elfelejtettem, miről szólt, csak arra emlékeztem, hogy láttam. Hát nem egyszerű egy alkotás, komoly animáció, komoly zene, és persze komoly mondanivaló--
na zt a komolyságot oldottuk fel este 8 körül páran a film után a kockázásos ivós játékkal :D csak az a kár hogy 10 körül zárják a lobbit -- nemtuom miért, hogy ne hangoskodjunk, valószínüleg... na nem mintha a koreaiak nem hangoskodnának így is úgy is....
na szombaton mint mondtam takarítás, sütés és karácsonyozás volt, vasárnap pedig végre sikerült elmenni templomba :D Michaellel elértük a 10.10es istentiszteletet - valamilyen protestáns felekezethez tartozó templom lehet, nem tudtam kideríteni :D voltak imák, énekek, evangélium, meg valami áldozás-szerű is... hát a vallási szókincsem kissé (nagyon) hiányos, de az elhangzott dolgok 30-40%át felfogtam -- különben arra számítottam hogy semmit nem fogok érteni :D na azér elvittem a saját magyar Újszövetségemet, azért a nélkül nem ment volna... Óh, és voltak az "áldozás" alatt karácsonyi énekek orgonán, például az egyik kedvencem is:) sőt, a mise végefelé volt egy harang-kórus --- minden kórustagnál voltak kis kézi harangok, mind más hang, feltételezem, és úgy rakták össze a zenét, hangonként ... áhhh valami elképesztő volt : gyönyörű és szinte hihetetlen :D na meg a mise végén kis betlehemest adtak elő a gyerekek --- áááááááh iszonyat ééééédesek voltak - a japán kölykök különben is azok, hát még beöltözve meg minden :D
Tehát mindent összevetve remek volt a "templomozás", különösen lelkileg :) délután elmentünk páran egy teremfoci-meccsre (Oita vs Nagoja; kikaptunk sajnos :(  de maga a meccs izgalmas volt :D kihozta belőlem a foci-drukkert - itt elég komolyan veszik a szurkolást, remek a hangulat :) ) aztán este lementem Mike-hoz még, mert mutatni akart videókat amiket egy lelkipásztor csinál, egyet megnéztünk közösen, meg aztán beszélgettünk erről is meg úgy általában Istenről, vallásról, meg aztán mindenféléről :) pl arról, hogy csak járnak végülis Miriammal... bár a lány már februárban hazamegy... húzós...
na meg beszéltem Evaval is még aznap este és akar jönni legközelebb ő is templomba, éljen :) Karácsonykor is lesz ott valami de még nem fejtettem meg a szórólapot hogy pontosan mi (hát igen, szókincs, meg kanjik... de ezért van a szótárgép :))
Nah különben meg huh mi volt még a héten... kedden karaoke verseny, Bepuben, az APU színháztermében... milyen terem, valódi nagy színház! látszik hogy magánkézben van az az egyetem, nagyon pofás a campusuk :D na de a lényeg hogy Mina csodásan énekelt, és második lett holtversenyben :D kapott 2000 jent utalvány formájában, amit elvert - túróra a palacsintához :D
(na jó mivel vett vagy egy kilót, még maradt valamennyi, majd még kitaláljuk mi lesz belőle...)
No csütörtökön volt 2 dolgozatom meg ugye az előadásom (szerencsére kiderült, hogy csak az első tíz oldalból kellett az előadást megtartanom, így azért egyszerűbb volt)... háááát hiába tanultam, elég nehéz volt, főleg a társalgás órás vizsga... :( a másik az ment szerencsére :) még jó hogy a 3. órán csak filmnézés volt irodalomóra keretében (The Wedding Banquet, Ang Lee rendezésében :D ajánlott! vicces is, meg szép is, meg van némi mondanivalója is)
pénteken is volt egy kis szódolgozat, arra meg csütörtök/péntek éjjel tanultam (igen... rosssssz diák vagyok tuuuudom) a salsaparti után :D dehát muszáj volt menni, mult héten is elmaradt, a mult hétfő esti karácsonyi latin partira meg nem mentünk el :( szóval táncoltunk, vicces volt, egy férfi tanár volt (talán amcsi), meg jópár japán "diák", meg a mi kis csapatunk: Charlotte, Marion, Matt, no meg Kódzsi (aki mindenütt ottvan :D kivéve most hogy elkapta az új influenzát szegényke :(...) meg én. Táncoltunk, beszélgettünk, táncoltunk, sőt még néhány japán diákkal is beszélgettem, akik szintén a mi sulinkban tanulnak, csak orvosi tanszéken :) aranyosak voltak. JA és táncoltunk. Vagy ezt már írtam? :D [sajnálom hogy nem hoztam el a tánccipőmet otthonról különben :( hiányzik :(  ] na és miért kell ennyit hangsúlyoznom a táncot? mert hát elég sokat roptam Mattel. Jó lenne ha alakulna valami, de nem hiszem.
Csak idegesítő csöppet hogy mindenkinek van párja csak nekem nincs. Ami persze abszolút nem igaz, csak úgy tűnik, hisz a karácsony a nagy randi-nap itt, a Valentin-nap után. Meh. Mindegy. Igyekszem az új  barátaimmal pótolni a "szeretethiányt".
No más egyéb érdekesség.... oh. Fáj a torkom. Semmi különös, valószínűleg a hideg tehet róla (kinn napközben 10 fok alatt, éjjel 0-3 fok körül. A szobámban meg fűtés nélkül 14-17°C!!!!). Mézezek, meg teázok, meg kaptam valami fújkálós torokgyógyszert no meg némi mentateát Mattől (oh ki más lenne felkészült :D) így javulgatok, pláne hogy ma nem csináltam semmit (ergo nem fejeztem be a takarítást :( hisz vasárnap egész nap társasági/lelkiéletet éltem), illetve hát főztem, hangoskönyvet hallgattam, megnéztem az új Big Bang Theory részt, meg este 7kor lementem a lobbiba, ugyanis valami fodrász fazon modelleket keres valami művészi képekhez, és külföldieket akar, merthogy világos a hajunk :D na szóval ővele találkoztunk páran este. Ha lesz valami, valószínűleg ünnepek után :) amúgy vicces, mert Riikát szólította le az utcán... hát öhm igen, máshol ez kicsit fura lenne, hogy "szia kislány hajmodelleket keresek fényképhez mitszólsz? :D ja és vannak még ismerőseid?szólj nekik is! " ööööö okkkéééé :D na mindegy, szerencsére a csávó normálisnak tűnik :)
Oh ma késő este meg Jariék karácsonyi égősorral kivilágított szobájában néztünk néhányan Charlie Brown (Snoopy) rajzfilmet meg Big Bird goes to Japan-t (A nagy sárga madár a Szezám utcából... Japánban... egy kutyával... YouTube-on van fenn, rá lehet keresni de figyelem! nagyon agymenés...) mint a "régi szép időkben" :) mostanában nem igen voltak ilyen közös összeröffenések-beszélgetések, ugye mindenki a saját iskolai stb dolgával volt elfoglalva...
no most viszont télleg megyek, csak egy rövid bejegyzést akartam írni, oylan célzattal, hogy jujj karácsony van és jó itt de azért hiányoznak az otthoniak, akikről ritkán hallok (khmm skype khmmm khmmm e-mail khmmm khmmm)... ahhoz képest fél 3. :)

3 megjegyzés:

  1. Mi is előadtunk betlehemest Karácsonyi hangversenyen és én vagyok a mesélő és ES-ében
    is fogunk előadni.És nálunk minden havas és süt a nap.A cica a tavon járkál:)És hóvihar is volt meg hófúvás meg minden amit eltudsz képzelni.Meg mi is tévéztünk hétfőn Aladdint és Mary Poppynst néztünk.Kedden meg bulizunk,ES-és szereplés,szerdán nincs suli,csütörtökön karácsony.Végre!!!Na mindeggy.Kellemes Karácsonyi ünnepeket Japánban.:):):):)

    Réka

    VálaszTörlés
  2. Boldog karácsonyt, Nóra!!
    (Ha még nem hallottad volna: itt azóta elolvadt a hó... :((((

    VálaszTörlés
  3. Várjuk az újabb bejegyzéseeeeed!!!remélem már minél hamarabb érkezik!!!pusssszz

    VálaszTörlés