2009. december 11.

yabeeeee azaz szerencsétlenkedéseim :)

Köszi a kommenteket :D iggen rózsaszín poroltó :D és ha Dávidéknál történt, az szerintem ugyanaz az eset mert ugyanott lakunk, kb 20 méterre egymástól (csak nagyon ritkán találkozunk... ehh...)  :D
Joubert... igen nagyon hiányzott... :'( de remélem meggyógyul Vancouverig!!!
ÉS IGEN NAON KÚL A SZÓTÁRGÉÉÉÉÉÉP :D most jött meg :D rögtön elkezdtem felfedezni. Van benne pl Hjakunyin issú (klasszikus japán versgyűjtemény); de ez semmi, mer fel is olvassa, akár recitálva is! (bizarr...) na meg van benne THAI (úti)szótár :D és igen, thaiul is beszél, egész mondatokat! meg le is van írva. Amúgy a thai sztem még bonyibb mint a kínai meg a magyar - rengeteg betű, hangzó, 5!!! hangszín, írás is összetett ... nem semmi. O.O
Na persze olyan tényleg hasznos dolgokat is tud mint angolra fordítani meg kanjit keresni meg ilyenek de hát ez kit érdekel amikor thaiul tanulhat :D szeressem. Neki is látok olvasni vele egy japán könyvet amint befejezem ezt a bejegyzést :D

Hát ez a hét elég viccesen telt. sok alvás meg olvasás meg főzés meg magányoskodás(néha jó egy kicsit magam lenni :)) volt jellemző kábé szerdáig :D
főzés: találtam ééérdekes instant kajákat. Pölö van egy olyan amihez felkockázott tofut kell hozzáadni, összefőzni, és annyi. És nagyon fincsi. Valami ilyesmit már ettem anno Dzsun házibuliján, az adta a z ötletet hogy így kb 2 hónapra rá én is kipróbáljam :) na persze nem én lennék ha nem bolondítom meg egy kis gombával - de nem bolondgombával :) és igen, így is működött a dolog, sőt.
amúgy ezen a vidéken a gombatermelés és fogyasztás igen menő - halleluja :D shiitake, enoki, meg mindenféle egyéb gombák, vadifrissen csücsükélnek a szupermarket polcain, arra várva hogy megvedd őket, általában potom pénzért. ha extra minőségre vágyik az ember, akkor meg le kell menni a Tokiwa áruház 2. földalatti szintjére, itt árulják ugyanis az Óita-keni (megyei) specialitásokat. Édesség, halak, fűszerek, termények, italok, meg minden ami szem szájnak ingere... viszont az árak néha viccesek. Például itt találam tegnap VALÓDI kenyeret; sűrű, barna, európai jellegű kenyeret... 250 jen egy negyed :D (kb negyed kiló) DE 2 vékony szeletet ettem belőle reggelire egy kevés vajjal meg sajttal (ami itt elképesztő módon szinte luxuscikk!!!) és teljesen jól laktam vele! O_O jah viszont a kaboszu meg a mandarin egész olcsó volt, vettem is egy-egy hálóval, pláne hogy a szupermarketes (Marukyo-s) kaboszu ocsmány minőség, összeszáradt, levetlen kis göcsörtöket árulnak gyümölcs címszóval. :(
Ja meg másik alkotásom tegnap: tojás+rizs+káposzta+enoki gomba+rákos rizs-por (megin minek nevezzem ... elméletileg a tojásos rizzsel kell elkeverni serpenyőben és kész az összesütött rizs - minek olvassam el rendesen mi van ráírva ha vannak képek :D arról nem is beszélve, hogy nem fogok szótárazni míg főzök :P)
mindezt összesütni kis olajon, plusz pici szójaszósz meg mellé waszabi ..... SŐT reszelt sajt is ment a tetejére (tuuudom, luxus de muszáááj mer sajt rulz) ... hát, fogalmazzunk úgy, hogy asszem ilyet még sokszor fogok csinálni. brutálisan finom volt (ez nem engem hanem az alapanyagokat dícséri mondjuk, mert télleg csak arra kell vigyázni meg ne égjen) PLUSZ az egész összköltsége kb 300 jen, vagy még annyi se. jessz.
most ide raknék egy felfelé mutató hüvelykujjas smileyt ami a mobilomon van :D kicsit hozzászoktam a smiley-záshoz mer az itteni mobilokon fogalmazzunk úgy hogy van pár. úgy többszáz, mindenféle kategóriában. Igen, még többfajta cicás smiley is van. Alap. Made in Japan :D és kb mindenki smileybuzi úgymond :D persze mi cserediákok is rákaptunk - még a pasik is telerakják cukisággal az üzeneteiket, mer ha már lehet... :)

Na de miér is vagyok szerencsétlen. Hát mer sikerült tanulnom valamicskét a nagy 4B (beszédkészség) vizsgára csütörtökre... nem vittem túlzásba de azér átnéztem könyvet CD-t hallgatva plusz külön csak CD-t 1x hallgattam (mosogatás közben :D). Sőt a szívbajt hoztam Mattre, amikor közöltem hogy doga, mer ő nem tudott róla, pláne hogy Okinawára ment ő is ugye többek közt (irigyirigyirigy) a hétvégén... Na, csütörtökön IDŐBEN elindultam vonathoz (nyugi semmi bajom, csak bérletet kellett vennem...) beérünk órára (persze automatikusan a régi teremhez mentünk Mattel, és már majdnem a 4.en voltunk , amikoris jönnek a kínai csoptársak lefelé a lépcsőn - hogy ugye új terem van... persze múlt hét óta elfelejtettem pedig fel is írtam...). Okkééé. Na mindegy, szerencsére megtaláltuk gyorsan a termet. Tanárnő kedvesen beszélget a többiekkel, aztán velünk is ugye, kicsit gyanus volt hogy mondom mi ez a lazaság, többiek sincsenek a könyvükben... nem is csoda mert NEM IS AZNAP VOLT A TESZT!!! áááááááááááááááá aszittem elásom magam, miután kiugrottam az ablakon... ugyanis múlt héten csak BESZÉLTÜNK a dogáról, arról nem volt szó állítólag, hogy ezen a héten lesz. Én viszont TELJESEN úgy értettem. Ekkora égést. Mondjuk még mindig jobb mintha fordítva történik, és nem tanulok rá semmit de WHAAAAAAAAA.
A slusszpoén viszont csak most jön: szerdán este 6 körül Charlotte írt hogy megyünk többen izakaja és van-e kedvem, mert nomihódai meg mittomén. Pár ímélváltás után kiderült hogy 9re megyünk, és 2 óra mint multkor. Na mondom ez még totál belefér, nem iszok csak picit, hazaérek éjfélre, még egy kicsit tanulok, lefekszek, dolgozat, minden király lesz, úgyis csak 2 óra van, majd legfeljebb pihenek délután. Persze az éjfélből éjjel 1 lett, a kis ivás mondjuk összejött, kicsit vicces is volt, mert elég sokan, khmm... nem voltak szomjasak :D én viszont csak simán jól éreztem magam, végre egy kis szocializálódás a sok magányos este után jee. Ellenben a kevesebb mint 5 óra alvás finomanszólva meglátszott rajtam másnap, plusz még megbeszélés is volt a vasárnapi fesztiválra.  ez a találkozó kb. semmit nem ért (ugyanis a mesefordításból az én részem már rég megvolt), hacsak annyit nem, hogy kiderült, hogy végülis télleg fel kell lépnem majd hastánccal, a fashion show keretein belül (ill én leszek egyik keret, a végén, az elején meg a thai lány táncol majd :)) Mondom remek akkor jöhet a HOSSAM RAMZY mer újítsunk :D ma leadtam zenét a tutor-meeting után (ami szintén kb nem ért semmit, elég lett volna ha odaadják a szórólapokat... rabolják az értékes időnket... még egy iditóta kérdőívet is ki kellett tölteni a divatbemutató résztvevőinek, ilyen kérdésekkel hogy kedvenc kajád, erősséged, charming point (lol), álmod, kedvenc japán szavad meg ilyen baromságok. merhogy vmi interjút is akarnak készíteni. TÚÚL ALAPOSAK. ja és holnap, szerdán is lesz egy főpróba mondanom se kell, helyszínen. Jee. Remélem időben vége lesz mert mennénk KORCSOLYÁZNI Beppube :)

szóval mai szerencsétlenségek, igen: reggel elaludtam, egy késői vonatot értem el épphogycsak :D leckémet persze elfelejtettem. Majd fennhagytam a vonaton az ernyőmet. Ez már a negyedik asszem amit elhagyok, de eddigiek helyébe mindig kerítettem újakat, ugyanis itt sokan járnak átlátszó ernyővel, és valamilyen egyezményes alapon ezek szabadon gazdát cserélhetnek, legalábbis nekem úgy tűnik -- valószínűleg mivel tökegyformán néznek ki - szinte! mert vannak méretbeli különbségek néha :) mostani egy kisebb volt, előtte egy nagyobbat hordtam :D ma viszont vettem 210 jenér egy rózsaszín, összecsukhatós variációt, ez most már nagyon remélem megmarad :)

De azért jó is történt, pl a szótárgép + tok rendben megjött, meg jókat beszélgettem ill. ettem ma barátokkal... illetve húztunk karácsonyra :D sikerült amerikai öcsikémet kihúzni, de most meg gondban vagyok, hogy télleg mit is kéne neki adni ami vicces meg tetszik neki meg használható meg én jutok róla eszébe.... hát 18-ig, a karácsonyi buliig van idő (azér akkor mert sokan elutaznak ünnepek alatt (irigyirigyirigy)
). Amugy rengeteg program van következő hetekre, nemzetközi fesztivál, salsa, meglepi parti Zachnek, karácsony meg ami velejár ... remélem sikerül mindről valami kis bejegyzést összehozni, meg jó képeket csinálni, na meg kipihenni magam közben :)

meg kicsit tanulni... uhh jövő hétre van egy előadás, a nacionalizmusról meg a nemekről meg a rasszizmusról (igen ez így egyben), mindez interkulturális kommunikációra.... a szép benne hogy a szöveg nagyon elvont, és Dél-Afrikáról példálozik, amit így most nem tudom, hogy fogok alkalmazni a japán helyzetre vagy általánosítva meg egyáltalán... húúúzóóós.  Remélem sikerül megbirkózni vele így egyedül is, mert persze senki nem akarta (előrelátóan) ezt a témát választani....

2 megjegyzés:

  1. A kapott témád elég kemény! Szerintem vigyázzál vele, mert a japcsik sértődékenyek! :D :D

    VálaszTörlés
  2. jajjj, nem is tudom, hogy lehet kenyér és sajt nélkül élni... :D

    VálaszTörlés