2009. november 8.

Hahó! Van ott valaki?

De most komolyan, olvas engem valaki? Soha semmi reakció... tiszta szomorú leszek! Pedig érdekelne mi van otthon, de se egy mail, se egy komment!

Nah hogy ne csak nyafogjak

itt minden szuper továbbra is
bár elkezdtek gyűlni a leckék, prezentációk, dolgozatocskák, így egyre többet kell tanulni. Az 5 napos hétvége után ennek megfelelően 5 totál zsúfolt nap jött, és ez még egy jó darabig így is lesz. Szerdán Discover Oita órán feliratkoztam a prezentációra - jövő utáni hétre hálég -- a témám a jigoku meguri, azaz a pokol-túra Beppuben. Ennek megfelelően szombaton pokoltúráztunk Csillával - 3600 jen, 2,5 óra. Azaz japános rohanós turizmus - körbefutottuk az összes poklot/parkot, egy két fénykép, nyomás tovább. Mi az hogy a hely szelleme, meg gyönyörködni a természetben meg elmélyedni -- uggyan. Ami a legdurvább hogy omiyagét! azaz szuvenírt nem volt venni idő szinte...  azért sikerült vennem tutoromnak egy cuki ördögös mobil-mütyürt meg magamnak egy kaboszusat (helyi citrusféle, olyan mint a lime, mindenféle finomságot meg piperecuccot készítenek belőle -- ahhoz képest hogy hude jellegzetes még csak szuvenirsopba láttam de nem lényeg...) de mindenképpen vissza kell menni ám Beppube -- gyönyörű hely: tenger, hegyek, termálfürdők, gejzírek, meg egy csomó más látványosság, amiket még csak brosúrán láttunk ...

nahde szerda... cybercultures óra után (amin az Otakukról volt szó többek közt :) ) beugrottunk a Lotteriába hazafelé menet, ami egy gyorskajálda-lánc; 2 hamburgert is vettem, az egyik aránylag normális volt, nem ájultam el tőle. De a másik. EBI-BURGER. azaz rák-burger. Vadifrissen sütötték, meg is égettem magam vele ceppet de OMG NAGGYON DURVÁN FINOM VOLT.
kajáról szólva, most jut eszembe, szerdán magam készítette onigirit vittem a suliba :) bizony, vettem onigirikészítő kézi készüléket (ami egy műanyag 3szög alakú dobozka) - belerakod a rizst (én még meg is fűszereztem + kis majonéz középre :) jóól összenyomod, kiborítod, kis algalap (nori) csomagolásnak és kész :D engem valahol a lembas-ra emlékeztetett a dolgo - azt is levélbe csonagolják végülis...
ezután kb tanultam csütörtökre, dolgozat, olvasmányok...
a csütörtök a legdurvább, 9-16.20ig suli, de most csak 10re mentem, mert az előadást beszéltük meg - a rizsfőzőről szóló 3 perces gyöngyszem-
nek nem nevezhető valamit. DE! nem olvastam és japánul beszéltem, viszonylag folyékonyan... persze jópár hibával. ... meg anooo---zással :( utáltam végignézni a videót róla. :S De a tanárnő, Sakai-sensei nagyon kedvesen javított ki meg bíztatott meg dicsért (O.o ezen elég meglepődtem mert nem találtam semmi jót - amit fentebb írtam csak azért mertem billentyűzetre vetni mert tanárnő állította...)
a nyelvtanóra meglepően jó volt, kezdem élvezni, bár Takehara ált. nem a népek kedvence, főleg 3as órákon tud fura dolgokat művelni, de eddig velünk teljesen fair volt, és ha vannak nyelvtani dolgok amik nem világosak, ált. igyekszik elmagyarázni - ezt én ki is használom, minden órán rá kell kérdeznem valamire, egyrészt mer télleg nem világos/bizonytalan a dolog, másrészt meg lássa hogy dolgozom :D strééééééber, tudom...
csak ne adna annyi leckét... nyelvtani feladatok plusz hosszabb írásbeli - ami ált. fogalmazás, vagy mondatok, mint legutóbb meg köv. hétre is
ráadásul ő tartja az olvasás/írást is, ezért jól megkapjuk, tonna kanji/szókincs péntekre mindig befigyel, plusz a fogalmazás...
20-ra meg írni kell egy összefoglalót egy olvasmányról, ezt ma elolvastam a vonaton, nem volt nagy szám, könnyített szöveg - persze csak nyelvileg, mert a téma egy atomtámadást (is) megélt orvos/író élete... nem szívderítő :(

Na ma pedig hova is mentünk vonattal? az Oka-kastélyba, ill a romjaihoz -- ez Csilla témája ... nagy szerencsénk volt, hétágra sütött a nap egész hétvégén, a fák levelei pedig most fordulnak sárga, tűzvörös, és hasonló árnyalatokba -- azaz momidzsi van :) ez a falevél-nézés, ami a cseresznyefa-nézéssel esik hasonló kategóriába. Kimegy a nép a természetbe. És hozzá eszik-iszik. Az ivás az meglátszott japán bácsikon, akik lelkesen magyaráztak és "barátkoztak" velünk, külföldiekkel (mi inkább a kiscicát simogattuk volna, aki a turistatérképnél sertepertélt, egy kis cirógatást várva...)
amugy Kjúsú tele van kóbor cicákkal, de többségében elég szelídek, sőt, van amelyik direkt úgy helyezkedik, hogy kapjon egy kis kaját/simizést :D ennek persze se Csilla, se én nem nagyon tuduk ellenállni :)  bár kaját nem kapnak, cirógatást azt igen :)

képek lesznek nem kell aggódni,
de mint mondtam el vagyok kicsit foglalva
jövő kedd prezentáció, a szokásos dogák, 1 fogalmazás, meg van egy Óe Kenzaburó novella is olvasni (na nem mintha bánnám :)), csüttökön meg SALSA :) ha mindenigaz most még többen megyünk mint multkor :D
péntekre meg egy nyelvészetes prezentáció-vázlat is kéne mer persze az is 2 hét múlva lesz.... ajjj. Szombaton meg FELLÉPÉS a szónokversenyen - eltáncolom Entelhobot mer az nekik jó lesz :) meg nekem is, pláne hogy már kigyakoroltam.
holnap meg folytatjuk a kirándulást :)
Hitába megyünk -- és egy sörfőzdével kezdjük az oszt.kir-t (Discover Oita mi más) az mi. Sört fogunk kostolni - már reggel :D a fiúk odáig vannak az örömtől mondanom se kell :)
ja ha már vidámságról van szó: péntek du karaoke + mexikói kaja + dumálás fél 12ig :) nagyon jó kis bagázs ez itt a kaikanban, mint egy kis család ...

oh ma este is néztünk egy filmet (hát én csak egy részét mer táncolnom kellett ...) Zombieland.... hát tipikus nyálas-romantikus hollywoodi sztori plusz zombik -- elég vígjátékfílingű volt, de legalább jókat nevettünk. ezek a filmnézések mindig jók - pláne amikor beteg kisfilmeket nézünk youtuberól meg innenonnan --- mint péntek későeste is -- Robot Chicken. Teljesen agybeteg. szabályosan fájt tőle a fejem annyira zsibbasztó a humora. Amerikai of course.... nem tudom sírjak e vagy nevessek :D

oh még 1 meglepő tény: karácsonyi dekoráció az utcákon. 1 hete. AZ MI. Elég sokkoló.

apropó karácsony: dec13án lesz megin valami nemzetközi banzáj, most a közösségi házban... szerencsére nem főzünk...
ja a csoportbeosztása a cserediákoknak: 1. csoport: Korea, Magyarország, Ázsia. A többi európai a 3. csopban van AZ MÁR MEGIN MI! :D az amerikaiak is rákérdeztek nálam, hogy most ez hogy van? mondom egyszerűen mi ennyire királyak vagyunk ...
Koreaiak különben is szívem csücskei, Seulgi meg Charlotte az élen...a szomszédaim kicsit hangosak néha, bár kedvesek az tény:)

szóval ez a nagy helyzet, zajlik az élet, megyek is aludni. Adandó alkalommal a kirándulós képek is felkerülnek netre ... nem ígérek semmit, mondjuk 1-2 héten belül...

amugy a kínai orvos-kutató csajhoz képest, akivel tegnap találkoztam (ELŐSZÖR! mer eddig nem naon láttam)  a boltban és dumcsiztunk hazajövet, semmi okom panaszra: ő 9-től suliban van, csinálja a kutatását, dolgozik (japánul se tud jól, nem tanult ezelőtt!) és este 10 körül ér haza minden nap. Ja és mi a szakterülete? Rákkutató a drága! Szóval OMG atyagyatya és hűhhhh... nem egyszerű. O.O (ui: hát orvos nem lennék az is tuti.. ez nem emberiii :O )

Pusssz

6 megjegyzés:

  1. Jelentem, szoktalak olvasgatni, meg mindenki mást is, akit megtalálok. :) Csak sehol sem szoktam kommentelni.

    (Nem tudom, így névről emlékszel-e rám, de tavaly ősszel jártam a korrepetálásra, te is tartottál nekünk pár órát.)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök hogy jó japánba!!!
    Én szoktalak olvasgatni de nem szeretek kommentet irni.
    És emailt is próbáltam írni de valam handzsabandzs át írt vissza.
    (ui.Én mindig várom hogy írj de ritkán van új de néha nem is sajnálom mert nem akarok vitázni a Bióval mert ő FOLYTON GÉPEZIK MEGÁLLÁS NÉLKÜL.)

    Réka

    VálaszTörlés
  3. Nah, ha már Réka babánk is írt írok én is:)
    nem kommentelek, mert most mit. jajj, de örülök, h jól érzed magad stb....ezt meg amúgy is tudod....
    itthon zajlik az élet, most nem tudok írni, mert elég sokat kell hnap ra tanulnom...zh és egész 7végén nem tudtam tanulni szal fasza....mind1....ezvan mostmár.
    irogass én meg majd írok mailt, ha lesz időm meg kedvem..pusssz
    csu

    VálaszTörlés
  4. A Robot Chicken tényleg nagyon jó!
    Beszélj az amcsikkal, hátha van nekik Family Guy! Na, az még menőbb! :D

    VálaszTörlés
  5. drága családom -- írjatok arról mi van otthon :D mekkora a cica, mit csináltok, meg ilyenek :D Csucsi hajrá ...
    a többieknek meg köszönöm :) Dorina, igen, emlékszem rád :)
    Family Guy: mintha beszéltek volna róla; elég népszerű. Robot Chicken az meg már annyira rossz hogy jó kategória :D

    VálaszTörlés
  6. Csak annyit, hogy én is olvaslak :) kommentelni ált. lusta vagyok, de most ledöntött a lábamról a kór, és beteg voltam/vagyok, szal ezért SEm írtam :) na de érezd jól magad, mit mondhatnék :)

    VálaszTörlés